- Dołącz do Klastra SA&AM
Warsztaty z Obszaru Innowacje i Kooperacje
Zapraszamy na spotkania warsztatowe Klastra z Obszaru Innowacje i Kooperacje:
-
Grupa ds. logistyki
Technologia RFID w procesach magazynowych -
usprawnienie procesów magazynowania, obsługa opakowań zwrotnych22 marca 2022
siedziba biura Klastra SA&AM przy ul. Rybnickiej 29, Gliwice
W obecnej sytuacji – zachowując rygor sanitarny – spotkanie odbędzie się na żywo.
Spotkanie warsztatowe skierowane jest do specjalistów ds. obsługi procesów logistycznych.
Spotkanie współorganizowane jest z Jantar, członek klastra.
Liczba osób ograniczona do 15 uczestników.
Harmonogram spotkania
09.00: Powitanie – Luk Palmen, Menedżer ds. Innowacji i Kooperacji SA&AM
09.10: Prezentacja otwierająca:
- wprowadzenie do technologii RFID
- składniki systemu magazynowego wykorzystującego technologię RFID
- omówienie studium przypadku „RFID w procesach logistycznych i magazynowych
- RFID a obsługa opakowań zwrotnych
09.50: Przegląd technologii RFID: bramki i urządzenia (demo-room)
10.10: Sesja warsztatowa I - Technologia RFID w procesach magazynowych
- Problem – długi czas wykonywania czynności magazynowych, pomyłki przy wydaniach i kompletacji, częste błędy związane z rotacją pracowników lub nadmiernym obciążaniem ich obowiązkami, wydajność pracowników, problemy z inwentaryzacją i raportowaniem, nietrwałość oznaczeń, konieczność wykonywania pojedynczego ręcznego odczytu kodu kreskowego.
- Pytania warsztatowe:
- jakie są wyzwania w moim przedsiębiorstwie? co chcemy usprawnić?
- jaka informacja jest nam potrzebna?
- co chcemy znakować RFID (przestrzeń, rzeczy), aby pozyskać informację?
- w jakich warunkach rzeczy są przechowywane i transportowane (temperatura, wilgotność, narażenie na otarcia, inne)?
- w jaki sposób będzie przeprowadzana rejestracja tagów RFID (bramki, czytniki, człowiek)?
- czy potrzebne będzie wykonanie integracji w systemie IT przedsiębiorstwa oraz w jakim zakresie?
10.50: Przerwa
11.10: Sesja warsztatowa II
- Problem – ewidencja opakowań prowadzona w sposób „ręczny” -> jeśli kod kreskowy jest nieczytelny, trzeba odszukać jaki kod był przypisany i wygenerować nowy = długi czas wykonywania czynności oraz ryzyko błędu, przetrzymywanie opakowań przez Klientów oraz utrata części opakowań.
- Pytania warsztatowe:
- jakie są wyzwania w moim przedsiębiorstwie? co chcemy usprawnić?
- co chcemy znakować RFID (kontenery metalowe, kontenery z tworzyw sztucznych, palety)?
- w jakich warunkach będą transportowane, rozładowywane, przechowywane (temperatura, wilgotność, narażenie na otarcia, inne)?
- w jaki sposób są zapełniane, transportowane, naprawiane, czyszczone?
- w jaki sposób będzie przeprowadzana rejestracja tagów RFID (bramki, czytniki, człowiek)?
- czy potrzebne będzie wykonanie integracji w systemie IT przedsiębiorstwa oraz w jakim zakresie?
11.50: Podsumowanie
12.00: Zakończenie
-
Grupa wymiany dobrych praktyk
Skuteczne włączenia personelu w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa.
24 marca 2022
Online
Spotkanie wymiany dobrych praktyk w zakresie skutecznego włączenia personelu w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa, które odbędzie się w dniu 24.03.2022 od godz. 09.00 do 11.00 online na platformie gotomeeting. Spotkanie jest organizowane w ramach projektu Boost4BSO.
Spotkanie skierowane jest do kierownictwa małych i średnich firm z klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing oraz firm zaproszonych przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną.
Gościem specjalnym jest Pan Doulan Abdelmottaleb, który z nami wymieni swoje doświadczenia. Ma on ponad 25 lat doświadczeń zawodowych, w tym w firmach takich jak: Peugeot STAFIM, Delphi Automotive Systems, Cooper Rubber and Tire Automotive, VALEO Electrical Systems, VALEO Trasmissioni, VALEO Lighting Systems, Topsil Semiconductor Materials, Zasław TSS. Był zaangażowany w planowaniu i wdrożeniu projektów Lean Management System oraz transformacji cyfrowej.
Celem spotkania jest zapoznanie się z dobrymi praktykami w zakresie skutecznego włączenia personelu w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa.
Podczas spotkania poruszać będziemy kwestie, takie jak:
- Dlaczego warto włączyć personel od początku w planowanie procesu transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa?
- Jak określić potrzeby cyfryzacji po stronie kierownictwa i po stronie pracowników? Innymi słowy, jak podejść całościowo do tematu transformacji cyfrowej?
- Jak grać drużynowo do tej samej bramki?
- Jakie narzędzia i działania stosować, aby włączyć personel w planowanie procesu transformacji cyfrowej? Zalety i wady ankietyzacji, zalety i wady organizacji warsztatów? Jak panować nad procesem konsultacji pracowników?
- Jaka jest rola zewnętrznego doradca, integratora, firmy IT?
- Jak zapewnić, że pozytywny zapał nie zgaśnie podczas wdrożenia planu działań? Jak oceniać sukces, także jak odczytywać sygnały, które mogą wskazać na niepowodzenie?
Harmonogram:
08.55: połączenie na platformie gotomeeting przez link
09.00: Powitanie – Luk Palmen, menedżer ds. Innowacji & Kooperacji SA&AM
09.05: Prezentacja otwierająca: praktyczne doświadczenia wieloletniego menedżera i eksperta Lean Management w zakresie skutecznego włączenia personelu w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa - Doulan Abdelmottaleb
09.45: Runda wymiany doświadczeń między uczestnikami spotkania:
- Jak grać drużynowo do tej samej bramki w procesie planowania projektów inwestycyjnych i wdrożeniowych związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa?
- Jakie narzędzia i działania stosować, aby włączyć personel w planowanie procesu transformacji cyfrowej? Jak panować nad procesem konsultacji pracowników?
- Jak zapewnić, że pozytywny zapał nie zgaśnie podczas wdrożenia planu działań? Jak oceniać sukces, także jak odczytywać sygnały, które mogą wskazać na niepowodzenie?
10.50: Podsumowanie
11.00: Zakończenie
- Grupa ds. Zarządzania zasobami
Świadome zarządzanie śladem węglowym
29 marca 2022
ul. Rybnicka 29 w Gliwicach.
Zapraszam na spotkanie warsztatowe klastra pt. „świadome zarządzanie śladem węglowym”, które odbędzie się w dniu 29.03.2022 w siedzibie biura klastra SA&AM przy ul. Rybnickiej 29 w Gliwicach.
W obecnej sytuacji – zachowując rygor sanitarny – spotkanie odbędzie się na żywo.
Spotkanie współorganizowane jest z firmą SQD Alliance, członek klastra.
Spotkanie warsztatowe skierowane jest do kadry kierowniczej oraz do specjalistów ds. zarządzania środowiskiem i stanowi pierwsze z cyklu kilku spotkań poświęconych tym tematem w 2022 roku.
Liczba osób ograniczona do 15 uczestników.
Harmonogram spotkania
09.00: Powitanie – Luk Palmen, Menedżer ds. Innowacji i Kooperacji SA&AM
Europejski zielony ład, eko-logiczny czy nielogiczny?
09.15: Prezentacja otwierająca: „Zasady, wymagania i wytyczne dotyczące kwantyfikacji śladu węglowego produktu” – Patrycja Rochowska SQD Alliance
10.15: Q&A z ekspertem
10.35: Przerwa
10.50: Sesja warsztatowa: „optymalny dobór zakresu analizy śladu węglowego – opracowanie listy podmiotów/ produktów/procesów objętych zakresem I, II oraz III”.
Celem warsztatów będzie prawidłowe przyporządkowanie poszczególnych elementów organizacji do właściwych zakresów analizy.
11.40: Podsumowanie i omówienie tematów dla kolejnych spotkań
12.00: Zakończenie
- „Cyfrowy Bliźniak firmy w chmurze – sposób na efektywne wspieranie projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych oraz utrzymanie infrastruktury technicznej”,
30.03.2022
siedziba AIUT przy ul. Wyczółkowskim 113 w Gliwicach
W obecnej sytuacji – zachowując rygor sanitarny – spotkanie odbędzie się na żywo.
Spotkanie skierowane jest do specjalistów IT, specjalistów ds. utrzymania ruchu, specjalistów ds. planowania inwestycji i przedstawicieli kierownictwa angażowanych w zarządzaniu mieniem technicznym w przedsiębiorstwie.
Podczas spotkania zespół ekspertów firmy AIUT będzie zaprezentować rozwiązania informatyczne pomagające stworzyć cyfrowy bliźniak firmy dla efektywnego wspierania projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych oraz utrzymania infrastruktury technicznej, które w sposób modularny zostały umieszczone na platformie w chmurze.
Zaleta tego podejście jest to, że użytkownik może korzystać z tych modułów, które według jego potrzeb i etapu rozwoju są dla niego najbardziej użyteczne, tym samym zapewniając elastyczność i efektywność kosztową. Poruszone będą kwestie jak:
- W jaki sposób usługi SaaS mogą wspierać usprawnienie procesów planowania i realizacji projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych?
- W jaki sposób usługi SaaS mogą zwiększyć efektywność organizacji na etapie utrzymania infrastruktury technicznej?
- W jaki sposób można usprawnić komunikację między różnymi zespołami (wewnętrznymi i zewnętrznymi) na etapie inwestycji a następnie na etapie utrzymania infrastruktury technicznej?
Harmonogram spotkania
08.45: Rejestracja
09.00: Prezentacja otwierająca: model SaaS, czyli nowe możliwości współpracy między klientem a dostawcą w zakresie optymalnego wykorzystania rozwiązań cyfrowych
09.15: Maximo Express – zarządzanie infrastruktura, serwisem i działania utrzymania ruchu
- Prezentacja demonstracyjna (praktyczne przykłady)
- Elastyczne dostosowanie modułów do potrzeb
- Wsparcie przez ekspertów AIUT od koncepcji do wdrożenia
10.00: ServiceDesk – sprawna elektroniczna komunikacja – Service Level Agreement Monitoring and Reporting dla wybranych klasyfikacji zgłoszeń
- Prezentacja demonstracyjna (praktyczne przykłady)
- Wsparcie przez ekspertów AIUT od koncepcji do wdrożenia
10.35: Przerwa
10.45: PEGAZ w modelu SaaS
- Elastyczne dobieranie modułów w modelu SaaS
- Zarządzanie infrastrukturą elektroenergetyczną (elementy pokazu gotowego systemu)
- Zarządzanie projektami i inwestycjami (elementy pokazu gotowego systemu)
- Zarządzanie procesami utrzymania ruchu, pracami, infrastrukturą techniczną i dokumentacją (elementy pokazu gotowego systemu)
- Automatyzacja BHP
- Zarządzanie nieruchomościami
11.45: Q&A – sesja warsztatowo-dyskusyjna z uczestnikami
- Czy korzystanie z rozwiązań w chmurze na przykładzie aplikacji do budowy cyfrowego bliźniaka jest możliwe w Państwa organizacjach?
- W jaki sposób usługi SaaS mogą wspierać usprawnienie procesów planowania i realizacji projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych w Państwa organizacjach?
- W jaki sposób usługi SaaS mogą zwiększyć efektywność organizacji na etapie utrzymania infrastruktury technicznej w Państwa organizacjach?
- Jakie inne moduły czy aplikacje do wspierania projektów inwestycyjnych i utrzymania infrastruktury technicznej warto uwzględnić na zaprezentowanej platformie w chmurze?
12.00: Podsumowanie i zakończenie
Udział w spotkaniach jest nieodpłatny w ramach członkostwa w Klastrze SA&AM.
Zgłoszenia:
Zapraszamy!