- Dołącz do Klastra SA&AM
Szkolenie "Efektywny Lider"
EFEKTYWNY LIDER
edycja 2
cykl szkoleniowy dla kadry kierowniczej
ZAŁOŻENIA CYKLU SZKOLENIOWEGO
Cykl szkoleniowy „Efektywny lider” to program nastawiony na rozwój kompetencji kierowniczych i skierowany do osób zajmujących stanowiska menedżerskie niższego oraz wyższego szczebla, w firmach zrzeszonych w Klastrze Silesia Automotive & Advanced Manufacturing.
Innowacyjność, umiejętność dostosowania się do zmieniającej się rzeczywistości, dobra organizacja i praca pod presją czasu, zdolność podejmowania szybkich i skutecznych decyzji, to kompetencje potrzebne każdemu liderowi. Kluczowym elementem oddziaływania menedżera na pracownika są jednak jego własne zachowania.
Dzisiejsze firmy potrzebują mądrych autentycznych liderów i liderek, na różnych szczeblach zarządzania – również tych niższych. Osoba pełniąca funkcje kierownicze, by zbudować autorytet wśród pracowników musi być efektywna oraz powinna posiadać odpowiednie kompetencje, by stymulować zespół do osiągania wysokich wyników w pracy. Dodatkowo ważny jest rozwój takich kompetencji jak: komunikacja, asertywność i budowanie autorytetu.
W odpowiedzi na potrzeby członków, w 2020 roku odbyła się pierwsza edycja tego programu i cieszyła się dużym zainteresowaniem.
W 2023 roku wracamy do tej inicjatywy i zapraszamy do udziału w drugiej edycji cyklu szkoleniowego „Efektywny lider”.
CEL PROJEKTU
- Podniesienie poziomu kompetencji kadry zarządzającej Klastra SA&AM poprzez zdobycie wiedzy z efektywnego zakresu zarządzania zespołami
- Prezentacja skutecznych narzędzi menedżerskich wspomagających motywację zespołów
- Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk związanych z zarządzaniem ludźmi
- Analiza case studies w odniesieniu do realiów biznesowych
- Wsparcie eksperckie mające na celu usamodzielnienie kadry menedżerskiej w różnych sytuacjach zawodowych
ORGANIZACJA I WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE
Projekt obejmuje 6 modułów szkoleniowych, opartych na podstawowych kompetencjach kierowniczych takich jak komunikacja, motywowanie, budowanie zespołów, wywieranie wpływu, zarządzanie zmianą i rozwiązywanie konfliktów
Cykl obejmuje następujące tematy szkoleniowe:
- Przywództwo oparte na wartościach – wyzwania współczesnych liderów/ek
- Komunikacja menedżerska i kultura feedbacku
- Asertywność i budowanie autorytetu lidera/ki
- Zarządzanie sytuacyjne – dojrzałość pracownika i rozwój w organizacji
- Rola lidera w budowaniu zespołu – od dysfunkcji do efektywności
- Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany
Czas realizacji projektu: 9.02.2023 r. do 1.06.2022 r.
9.02.23 r., 9.03.23 r., 30.03.23 r., 20.04.23, 11.05.23, 1.06.23
- Dzień szkoleniowy 9.00-15.00
- Miejsce: Gliwice
- Wartość usługi:
- 3.900 złotych netto + 23% VAT za udział jednego uczestnika zgłoszonego do Projektu (członek Klastra SA&AM)
- 4.900 złotych netto + 23% VAT za udział jednego uczestnika zgłoszonego do Projektu (firma nie będąca członkiem Klastra SA&AM)
- Projekt zakłada udział maksymalnie 3 uczestników z jednej firmy
PROGRAMY SZKOLEŃ:
- Przywództwo oparte na wartościach – wyzwania współczesnych liderów/ek
- Strefy wpływu i kontroli decydujące o wyborze stylu kierowania, czyli co mogę i na co mam wpływ na swoim stanowisku?
- Profil kompetencyjny współczesnego menedżera/ki. Obszary odpowiedzialności kierowniczej i wpływ na zaangażowanie zespołu
- Expose jako komunikacyjne narzędzie lidera: zasady współpracy z pracownikami
- Diagnoza własnego stylu przywództwa. Autentyczność, osobowość i potencjał lidera
- Transparentny lider. Poczucie sprawstwa, władzy i wpływu. Koncentracja na rozwiązaniach
- Profil kompetencji menedżerskich. Learning agility – najważniejsza kompetencja współczesnego lidera.
- Komunikacja menedżerska i kultura feedbacku
- Rola komunikacji w pracy menedżera. Filary efektywnej komunikacji
- Rozwijanie uważności, techniki aktywnego słuchania i sprawność mówienia
- Bariery i blokady komunikacyjne oraz sposoby ich przezwyciężania
- Zasady udzielania informacji zwrotnej - siła komunikatu Ja
- Analiza transakcyjna w zarządzaniu – w jaką rolę komunikacyjną wchodzę jako lider?
- Narzędzia i modele udzielania efektywnej informacji zwrotnej – feedback i feedforward
- Asertywność i budowanie autorytetu lidera/ek
- Siła asertywnego dialogu w relacjach zawodowych
- Techniki asertywne w zarządzaniu i współpracy
- Budowanie autorytetu asertywnego lidera w oparciu o partnerstwo
- Zasady i techniki asertywnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Asertywność́ menedżera w ochronie własnego czasu
- Cztery filary rozwoju osobistego. Budowanie odporności psychicznej
- Zarządzanie sytuacyjne – dojrzałość pracownika i rozwój w organizacji
- Elastyczność́ lidera/ki sytuacyjnego/ej – dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb pracownika
- Definiowanie etapu rozwoju pracownika i dobór stylu kierowania
- Udzielanie wsparcia i dobieranie optymalnego poziomu kontroli do stopnia rozwoju pracownika w zespole (organizacji)
- Narzędzia usamodzielniania pracownika – identyfikacja talentów
- Podstawowe narzędzia wpływania na motywację pracowników
- Rola lidera w budowaniu zespołu – od dysfunkcji do efektywności
- Przywództwo oparte na zaufaniu. Rola atmosfery w zespole
- Model pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego – zadania lidera/ki
- Barometr efektywnego zespołu
- Diagnoza potencjału zespołowego. Identyfikacja ról grupowych
- Tworzenie i organizacja zespołu nastawionego na osiąganie celów
- Jak zarządzać́ w sytuacjach trudnych?
- Strategie konstruktywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespole
- Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany
- Przekazywanie i wprowadzanie zmiany w organizacji – rola lidera/ki
- Postawy pracowników wobec zmian. Rola komunikacji w procesie zarządzania zmianą
- Kanwa zmiany. Proces przeprowadzenia zespołu przez zmianę.
- Siła perswazji. Budowanie argumentacji opartej na języku korzyści
- Strategie postepowania w przypadku oporu przeciw zmianie
- Narzędzia i metody wspomagające wdrażanie zmian w organizacji
METODY PRACY
- Program cyklu szkoleniowego Efektywny lider to wyjątkowo praktyczny i użyteczny sposób podania wiedzy oparty na metodzie studiów przypadków (case studies), który obejmuje kompletny zakres kompetencji, które powinna opanować każda osoba zarządzająca ludźmi
- Metoda warsztatowa learning by doing, czyli aktywnego uczestnictwa ściśle bazuje na doświadczeniach uczestników i grupowej wymianie doświadczeń pod kierunkiem trenera, który ułatwia dochodzenie do prawidłowych wniosków i prowadzi w całości proces szkoleniowy
- Wykorzystujemy metody interaktywne (praca w małych grupach, dyskusja, burza mózgu, symulacja, case study, zadania problemowe), które umożliwiają uczestnikom osobisty i praktyczny udział w zajęciach, możliwość reagowania i wpływania na przebieg szkolenia.
- W projekcie wykorzystujemy narzędzia diagnostyczne oraz testy, jako metodę wspomagającą proces szkoleniowy, która umożliwia samopoznanie uczestników
oraz wpływa na rozwój ich kompetencji zawodowych - Wszystkie programy szkoleniowe zostały zaprojektowane z ukierunkowaniem na efektywne i bezpośrednie wykorzystanie nabytej wiedzy w praktyce zawodowej. Uczestnicy uczą się przede wszystkim przez doświadczenie, analizowanie i eksperymentowanie (symulacje sytuacji zawodowych)
- Praca warsztatowa w zamkniętej grupie wzmocni integrację pomiędzy firmami w Klastrze SA&AM oraz pomoże wypracować wspólne dobre praktyki.
Prosimy o zgłoszenie osoby/osób do udziału na adres mailowy: msiwinska@silesia-automotive.pl
Zapraszamy!