wydarzenia

Ulga podatkowa na nowe inwestycje i zmiany w CIT - warsztaty SA&AM 24.05.2018

Zapraszamy na warsztaty Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing, które odbędą się w dniu 24 maja 2018 roku w Galerii StrefArt, ul. Fabryczna 2 w Tychach. Na warsztatach organizowanych we współpracy z firmą doradczą Deloitte, poruszać będziemy tematy wsparcia w...

czytaj więcej >>

Trendy HR w branży automotive - warszaty grupy HR klastra SA&AM 23.05.2018

Zapraszamy na warsztaty Grupy Tematycznej HR - Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing które odbędą się w dniu 23 maja 2018 roku w Galerii StrefArt, ul. Fabryczna 2 w Tychach. Na warsztatach będziemy poruszać tematy związane ze zmianami, które zaszły na rynku...

czytaj więcej >>

członkowie klastra

kontakt

Biuro Klastra przy KSSE SA
Łukasz Górecki
tel: + 48 32 251 07 36
e-mail: lgorecki@silesia-automotive.pl

HR i rynek pracy

Spotkanie Best Practices Managerowie Produkcji 16.06.2016

Tematem spotkania był: „Nexteer Automotive Traceability System - autorski system śledzenia komponentów w procesie produkcji.” Odbyło się ono 1.04.2015 w Zakładzie Nexteer Automotive  - Tychy.
Spotkanie prowadził Szef działu IT Nexteer Automotive, który koordynował przygotowanie i wdrożenie tego systemu.
W systemie komponenty są bardzo gruntownie weryfikowane i sprawdzane, praktycznie na każdym kolejnym etapie weryfikuje się to czy komponent przeszedł wcześniejsze etapy, czy wszystko jest z nim w porządku czy jest zgodny z wymaganiami  - tak że nie ma możliwości pominięcia jakiego etapu procesu – daje to 100% kontrolę czynniki ludzkiego (pomyłki / pominięcia jakiegoś działania). Jeśli to nastąpi komponent zostanie zablokowany i będzie musiał wrócić aby go poprawić czy zweryfikować z czego wynika błąd. Wszystko to jest odnotowywane w systemie.
Do systemu w ramach procesu są włączane również dane o komponentach od dostawców  - mniej istotne jak np. śrub nakładki są włączane jako pudełka (skanuje się pudełko włącza się ile jest w nim komponentów i rozpoczyna się cykl, później kolejne z kolejnego pudełka (nie można 2 razy wykorzystać tej samej etykiety). Dzięki temu przy reklamacji wiadomo, że jeśli dotyczy ona kilku komponentów to można wyśledzić z jakiej partii od dostawcy pochodzą komponenty.
Kontrola procesu powoduje, że system może zablokować produkcję, jeśli pojawią się jakieś błędy (coś jest złego, coś źle działa) aby nie produkować strat. Blokuje system i alarmuje o sytuacji, od razu wszystko wiadomo.
Jest to bardzo dobre narzędzie z punktu widzenia kontroli jakości, różnego rodzaju kamery weryfikują każdy komponenty, kontrolują jego jakość i proces, przez co z systemu można wyciągnąć olbrzymie ilości informacji na temat komponentów problematycznych, zidentyfikować (jeśli była reklamacja) ile komponentów może być wadliwych, jakie to są dostawy – przykładowo pokazywano nam jak w systemie analityk weryfikował problem z komponentami, zestawił to z danymi o nacisku prac na paletki w jednym z etapów procesu i okazało się, że nacisk na jednej z nich jest znacznie niższy – mamy więc informacje o ewentualnym problemie i jakich komponentów dotyczy.
Pełna kontrola dotyczy przede wszystkim elementów, które mają wpływ na bezpieczeństwo – takie komponenty dostają numer (jest on wypisany laserowo na komponencie i kamerki w procesie go odczytują, aby móc przypisywać dane do komponentu. Mniej istotne elementy są opisywane numerami wg pudełek, aby znać chociaż nr parti.
Takie system przygotowywali również amerykanie, są dwie wersje tego systemu, teraz chcą zrobić wspólnie trzecią wersję, która będzie mieć zalety obu.
System jest on Line, jest więc możliwość weryfikowania danych np. z Chin w sytuacji kiedy w obu lokalizacjach produkuję się to samo, aby sprawdzić powody błędów, porównać wyniki etc.